Geng

Thursday, July 3, 2014

Satu Tahun Sabar Di Uji

Assalamualaikum wbt..apa khabar sume teman2? harap korang sihat selalu..Alhamdulillah berkesempatan mencoretkan sedikit perkongsian kehidupan sekarang dengan teman3 sume..sekarang da  04 Julai 2014 bersamaan 06 Ramadhon 1435 Hjiri, sume mesti berpuasa kan..alhamdulillah..jangan tinggal3 puasa lagi kcuali kaum hawa..bila usia da makin meningkat takkan la nk buat perkara xelok lagi kan. Apa yang sedang korang lakukan sekarang? mesti ada yang kerja selepas tamat belajar kan..itulah isi yang akan ku kupas satu per satu kali ini. Tarikh 01 Julai 2013 tahun lepas menandakan aku sudah bertapak di rumah secara rasmi selepas tamat hbiskn tesis dan belajar, sehinggalah 01 Julai 2014 tahun ini, kerjaya aku masih lagi tergantung. Aku pun naik bingung dengan situasi begini..dalam tempoh tu bukannya aku duk saje2, tapi adela jugak job yang sementara2, tapi aku nk fokuskan hal kerjaya..FYI, aku konvo officialy bulan September 2013, pastu bulan Januari aku dapat IV sebagai Guru, dan tanggal 07 Mei 2014 aku dapat result lulus tapi sebagai simpanan..

Aku tak nak cite aku belajar pe, sebab entri2 lepas da aku sebutkan aku bakal kerja pe, msti korang yg da folow blog aku taw hal kerjaya aku, klu yg bru folow korang bce dlu pe aku tlis bru korang fhm..Sbenarnye itulah yg menjdi kebimbangan Ibubapa aku dalam keadaan aku sekarang..Aku pun keliru adakah aku salah pilih masa depan aku lagi? pedih campur hiba beb korang, apa yang aku rasa sekarang korang mesti rasa jugak tpi itulah realitinye dunia kerjaya ini sekarang. Aku ucapkan tahniah pada sume2 kawan yang da berjaya dalam penempatan mereka pada 01 Julai 2014 tahun ini, termasuklah yang tersayang aku, cuma aku masih tertanya3 macammanakah nasib aku dan rakan2 yang jadi reserve ni..tarikh luput reserve aku pada 17 Mac 2015 korang..bayangkan lpas hbis trikh tu aku kne aply blik n tgu IV kali kedua..Korang blh byglah pe perasaan Ibubapa aku ketika ini.. Aku tak pernah pertikai takdir Allah pd aku, cuma aku sendiri bingung dengan nasib aku ketika ini, bimbang terhdap harapan ibubapa aku dan diri sendiri.

Aku terfikir jugak, mungkin ini bukan rezeki ku dan medan ku dan aku boleh terima beb, cuma aku  nk kepastian adakah aku benar3 akan dicicirkan dari nama yang akan ditempatkan selepas 01 Julai ini? kalau betul nama aku tercicir, aku akan mencari rezeki di bidang lain dan pada masa yg sama akan ku sambung pengajian lanjutan tanpa henti dari Master sehinggalah PHD..Itulah azam aku, tapi aku masih bersabar sehingga tarikh itu, aku akan bersabar..Aku tahu Allah SWT sedang menguji kesabaran dan kesetiaan pada NYA, Ya Allah sesungguhnya aku memang berdosa ya allah, kau ampunkan dosa2ku yang lampau jika itu yang menjadi Hijab Doa aku untuk Mu makbulkan segala hajat dan inginku..

Dalam tempoh 8 lapan bulan lagi sebelum jangka hayat reserve aku ni berakhir,aku akan terus bersabar kerana aku sayang Allah..aku tahu Dialah penentu dan pembuat keputusan yang Agung..cuma aku berharap ada rezeki sementara utk aku bertatih demi menjadi jambatan ilmu pada mana2 kelompok yang memerlukan khidmatku. Moga Sabar itu menjadi Indah di akhirnya..dan Aku yakin pada MU ya Allah.

Hasbiyallah la Ilaha Illa Huwa alaihi TawakkalTU, La Hawla wala Quwwata Illa billah Al Azim X100000000

wassalam.
 06 Ramadhon 1435 H

No comments:

Post a Comment